söndag 8 augusti 2021

Heldag i Gesunda Bikepark

Idag blev det en heldag i Gesunda Bikepark för Oskar och mig.
Eva och Emilia skulle in på Tomteland så då tänkte vi att vi passar på och kör lite downhill.


Det var första gången som Oskar skulle köra ankarlift och den här backen var ganska lång och riktigt brant så jag var lite osäker på om han skulle klara det.
Men servicepersonalen på Bikeparken var supersnäll och lätt Oskar och mig testa en gång först innan vi köpte liftkort.
Oskar kom upp på första riktiga försöket så det var bara att slå till på ett par liftpass.

Oskar hittade snabbt sina favoritspår. Det var den gröna Caro-Line och blåa Magic Carpep.
De var riktigt flowiga och hade lite småhopp och roliga doserade kurvor.

Jag testade på några av de röda spåren. Skogsmys var riktigt fin och ganska krävande med mycket steniga singletracks och ganska brant på sina ställen.
Triple J var också fin.


Det var riktigt tekniska och naturliga spår och det var ganska brant på många ställen av de röda slingorna.
Riktigt bra teknikträning, precis vad jag behöver.

Vågade mig inte på de svarta lederna då jag hade Oskar med mig så jag tog det ganska lugnt.
Kul och testa på något nytt ställe innan vi drar vidare mot Åre.
Grym service på Gesunda Bikepark och utmanade banor hitt kommer vi igen.

Slashen fick jobba en del idag i alla fall.


På kvällen drog vi upp till Orsa där vi skulle sova över.
Tog en god middag på den lokala Grekiska restaurangen.
Sen blev det en sväng ut till Orsasjön. Riktigt fint vid solnedgången.


Vi fick se en fin regnbåge när vi var där också.


Vi hade tur och fick hela huset för oss själva på Trunna Vandrarhem så nu bor vi riktigt stort och fint.
I morgon så bär det av hela vägen till Åre med rallyskodan.




Inga kommentarer: