söndag 1 augusti 2021

En day med downhill i Isaberg

Idag blev det en heldag i Isaberg med lite downhill.
Vi bor på Hestra Guesthouse så jag cyklade upp till backen. 
Var lite krångligt att få tag på liftkort då jag redan hade ett och hemsidan man kom till var inte helt klar. 
Men när jag väll lyckats ladda kortet så var det bara att köra.
Började med den lätta Pelikanen. Riktigt flowig och småkurvig sen blev det något varv på Albatrossen även den var riktigt flowig och fin.
Testade sen den svarta No Mercy men den föl mig inte riktigt i smaken. Den gick mest bara brant ner det var inte så många tekniska partier.

Sen hitta jag den röda Jättestigen som gick på baksidan av berget. Den var riktigt rolig. Den var lagom teknisk och det gick att hålla ganska hög fart utan att jag kände mig ostabil.
Resten av familjen klättrade runt i parken. Det fanns en hel del aktiviteter att göra där.

Hela familjen testade på rodelbanan där. Riktigt kul men småttingarna ville helst bromsa lite väll mycket på vägen ner.


Blev en fin dag där med hela familjen och jag han cykla några varv på de flesta downhillbanirna där tror jag.


Eva testade på min Slash lite också undrar om det är dags för henne och köpa en också.

Blev middag på Hestra Guest sen och därefter tog vi en liten promenad.





Inga kommentarer: