måndag 23 augusti 2021

Testkörning av Trek Procaliber 9.8

Idag blev det jobbpendling med min nya Trek Procaliber 9.8. Tog den fina vägen längst Edsviken på väg ditt. På hemvägen så tänkte jag testa lite skogskörning. Blev nästan ett varv på NICK 2.0 spåret.


Den är grymt lätt och rapp och svarar på varje tramptag. Men jag har blivit bortskämd med dropperpost vilket den här inte har.
Var lite ovant att ta såna här switchbacks utan att kunna sänka stolpen men det gick och komma ner ändå skapligt snabbt.

Det här hoppet gick utan problem också men det kändes lite obekvämt. Det blir en helt annan åkstil när man kör HT utan dropper. Men riktigt kul som omväxling. Det gäller och vara lite mer aktiv och ta det lite försiktigare nerför.

Det den inte tar utför tar den in uppför. När jag bara körde ett varv på gamla Nick spåret så körde jag bara några sekunder långsammare med min dåvarande Procaliber jämfört med Top Fule:en. Tror dock det blir större skillnad ju fler varv man kör och kroppen blir tröttare.





Inga kommentarer: