torsdag 14 oktober 2021

Crossintervaller och Aktieuppgång

Ikväll blev det hårdkörning på crossen vid Stora Skuggan. Vi var ett gäng som träffades och körde lite intervaller på Stefans bana. Blev 3,2,1 varv på banan som tog runt 8 minuter att ta sig runt.
Kände mig lite trött och seg då jag kört varje dag sen i fredags. Men det gick ganska bra ändå.
Sista intervallen fick jag till tekniken ganska bra och kunde trampa nästan hela varvet och hade bra flytt.
Hade fart ut ur kurvorna och fick inga stopsladdar eller gjorde några större misstag.
Blev ifrånkörd i alla fall men det är bara att gilla läget när jag går på betablockerare.
Märktes dock på pulsen också att jag fick bättre drag på sista intervallen.


Skönt att jag ändå kan hänga på skapligt bra. Var riktigt seg efter sista intervallen. Det var en riktig genomskärning.
Vi blev klara lagom tills det blev mörkt så det var bara att tända lampan när jag skulle köra hem.


Börsen har börjat gå upp igen nu också. Det har varit några riktigt röda veckor för mig så det var skönt med en vecka på plus igen.


Frågan är om det bara var en liten korrektion som va eller om det finns risk för en längre nedgång.
Har ju varit mycket händelser i Kina med både Evergrande och spelförbud av onlinespel/mobilspel.
Det har fått både fastighets/bank bolag och spelbolag att rasa.

Men jag ligger lång i mina bolag och fyller på. Det är till pensionen de skall användas och det är ett tag ditt som tur är.

IT bubblan runt 2000 och Finanskrisen vid 2007 höll ju i sig ett par år så det gäller att vara beredd på att det kan komma längre nedgångar. 
Men snittet ligger ändå på runt 8% uppgång per år så över tid ser det bra ut.


Jag har bara investerat i 2,5 år så än så länge har jag varit förskonad för någon längre björnmarkmad.
Coronakrisen var ju väldigt kort som tur var och alla stödpaket som kommit ut har gjort att börsen återhämtat sig oförskämt bra.
Den uppgång som varit senaste året ska man nog inte vänja sig vid. Det är bara att vara glad att det gott upp så mycket.

Inga kommentarer: