söndag 3 oktober 2021

Idag var var det blött i Järvsö

Idag hade så började det regna redan vid frukosten och fortsatte hela dagen.
Det var dimma hela vägen upp men som tur var inte så kallt.


Vi startade med att köra ett par varv på Barbro för att bli lite varmare kläderna. Den är ganska snäll då det inte är så mycket hala rötter och stenar där.

Det var inte länge Slashen fick vara såhär ren. Redan första 100 meterna var det en massa vattenpölar och lera.


Min nya favorit är nog Malin och den nya slingan som kommer efter. Den har lite av allt med tighta kurvor och lite steniga partier och sen ett hopp på slutet där det går att välja 3 höjder efter svårighetsgrad.


Itzy Bitzy är grymt rolig och lagom svår också med en hel del sten och lite småbrant på sina ställen också.
Fick faktisk personligt rekord på den igår trots att det var blött och jag tyckte jag fega ganska mycket och körde lugnt så det var kul.

Men tror den var lite ombyggt till det lättare nu eller så har jag kanske blivit bättre.

Vi testade på min akilleshäl Twist Twist idag också. Har ju haft som mål att klara den i år. 
Men tyvärr lyckades inte det idag heller vågade inte köra på när det var så blött. Idag så låsande även klossen på skon när jag skulle trampa igång så jag kom inte ens över de lätta hoppen och fick rulla ner på sidan.

Micke och Roger tog dem lätt, Roger tog även 10 m gappet på slutet av Lite för Liten. Han hade varken sett eller kört den förut så det är respekt.
Den dagen jag vågar ta så stora hopp utan att ha kollat dem innan då kan jag känna att jag är skapligt trygg i körningen.


Inga kommentarer: