torsdag 7 oktober 2021

Crossintervaller Stora Skuggan

Det blev lite crossintervaller ikväll igen, den här gången vid Stora Skuggan.
Det ösregnade på morgonen när jag cykla till jobbet så jag hade tagit på mig ganska mycket kläder för att inte frysa och hålla mig någorlunda torr.

De kläderna behövdes inte på kvällen. Blev grymt varmt under intervallerna.
Det blev bara jag och Stefan som körde ikväll. Många valde nog att inte cykla då det regna så mycket i morse.
Planen för dagen var att köra 3,2,1 på banan där.
Vi började med första intervallen och jag tog starten och lyckades hålla den ca ett varv men sen blev jag trött och Stefan körde om och jag orkade inte hänga på. Han var alldeles för stark och drog ifrån.

Det började mörkna ganska snabbt så vi valde att bara köra en intervall till på 3 varv då vi nog inte skulle hinna köra 2,1 innan det skulle bli för mörkt.

Jag tog starten igen men lyckades inte hålla den många meter nu. Stefan drog sakta ifrån och utökade avståndet hela tiden.
Det var lite tungtrampat ikväll efter regnet. Jag fick verkligen ta i för att komma upp för alla bryttbackar.

Blev nästan 4 mil totalt och 2:06 i rulltid.
För bara bli lugn jobbpendling i morgon och spara krafterna till helgens Cyclocross Weekend.

Inga kommentarer: