tisdag 19 oktober 2021

Nu har börsen gått upp igen efter den lilla korrektionen

Det var ett gäng röda veckor i slutet av september och början av oktober. Jag gick nästan 100k back där. Men jag behöll alla aktier och köpte på mig mer när det var riktigt lågt.
Nu har det vänt igen och jag har fått all time high på en vecka.

Jag vet att många sålde av när det började gå nerför. Men jag undrar när de går in igen. Jag är alldeles för osäker för att våga sälja av för jag har ingen aning när jag ska gå in igen.
Det hade ju varit surt att missa den här uppgången också.
Det är ju väldigt svårt att tajma marknaden. Det som var nu var ju bara en liten korrektion.
De stora börsrasen har ju hållit ett par år hur har man gjort där då? Har man stått utanför marknaden i ett par år då? Där kan det ha gott ner 30-50 % totalt och har man ett gäng miljoner så lär det vara surt. Men å andra sidan är det stabila stora bolag så lär de komma tillbaka med råge när det släpper.
Jag håller i så länge. Men det skulle vara kul och veta hur ni andra resonerar.

Inga kommentarer: