söndag 24 oktober 2021

Uppsalacrossen SWE Cup

Idag var det dags för Uppsalacrossen SWE Cup. Det var samma bana som igår fast nu hade det regnat lite men det gjorde ingen större skillnad på banan.
Idag hade jag fått med mig familjen också och Oskar skulle köra.
Vi han köra ett testvarv innan han skulle starta.


2 varv skulle de köra på den tuffa banan. 


Han kämpade på och körde som vanligt bra på de tekniska partierna. Hans blodsocker hade tyvärr gott upp vid start och den gick inte ner under tävlingen utan gick i stället upp trots att han inte ätit något.

Man han kriga på bra.

Han kom på en 2:a plats efter sin kompis Linus som han brukar köra med på racen. 

Sen var det min tur att köra. Jag kom iväg bra i starten idag utan incidenter och handen kändes inte så farligt i handen som tur var trots att den var ganska blå och lite småsvullen sen gårdagens krasch.


Kändes mycket bättre idag och jag kunde både bromsa och växla någorlunda bra.

Körde på skapligt på de tekniska partierna men det var inte helt 100% då jag sladda ut lite ibland.
Startbacken hade jag problem med för jag hade knappt några krafter att ta mig upp kändes det som, men jag lyckades ta mig upp för den branta brytbacken upp mot vattnet. 
Backarna är verkligen ett helvete med betablockerare speciellt om de är lite längre och brantare för då har jag problem att komma upp.

Men jag kämpade på idag och det kändes riktigt bra. Låg och fightades med Fredrik Landers en hel del. Riktigt kul när vi är starka på olika partier.

Innan vi skulle ut på sista varvet så kom Robin Vesterberg och körde om mig och fick en liten lucka i startbacken.


Jag viste att han var starkare än mig så jag försökte köra ikapp utför. Det gick dock inte så bra utan framhjulet försvann i en kurva och jag gled omkul.
Det var ganska brant så cykeln gled ner så det tog ett litet tag att komma upp.
Daniel Kumlin kom ifatt och om så jag försökte hänga på honom. Gick bra ett tag men sen kom vi ut till vattnet och där gjorde jag nästa misstag och kom in i fel spår och hamna i lössanden.

Där kom även Piotr Patynowski om. Han körde mycket bättre än mig i sandpartiet och fick direkt en ganska stor lucka.
Jag lyckades inte köra ikapp på den korta bitten som var kvar till mål utan tappade nog lite till i stället.

Men idag var det mycket roligare att köra. Blev mycket mer fight idag och sånt är kul. Körde nästan 1,5 minut snabbare per varv jämfört med igår så det gör en hel del när fingrar och händer fungerar någorlunda.

Den här banan är ju riktigt rolig också. Ett riktigt grymt arrangemang.
Fullständiga resultat ifrån Uppsalacrossen SWE Cup finns här.



Inga kommentarer: