torsdag 7 oktober 2021

Fast på jobbet

Skulle vara väldigt lätt jobbpendling idag. Körde som vanligt den fina vägen längs Edsviken med crossen.


Blev lite övertid på jobbet och var sist ut. Döm om min förvåning när jag inte kommer in i lagerrummet där min cykel står. 
Mitt kort ska gälla dygnet runt men nu stod det bara ogiltigt kort.
Började ringa runt alla jag hitta på nätet men jag hade verkligen höjden av otur ikväll. 
Ingen kom åt systemen för att låsa upp mitt kort och det reservkort som skulle finnas hade såklart någon tagit hem.

Fick till slut tag på vakten som går kvällspasset och han ska ha kort.
Men oturen förföljde mig för hans kort hade också slutat fungera så det verkade vara något problem med inpasseringssystem.

Så nu står jag och väntar på tåget hem. Hade tänkt jobba hemma i morgon för att förbereda mig inför Stockholm Cyclocross Weekend. Men då det var crossen jag tog till jobbet så måste jag på något set få ut den i morgon så jag kan tävla i helgen.
Det går bra nu.

Inga kommentarer: