tisdag 12 oktober 2021

Jobbpendling och hjälpa till hos föräldrarna

Blev halvhård jobbpendling idag. Körde raka vägen till jobbet och gasade på lite till Roslagstull. Därefter verkade jag ha otur med vartenda rödljus. Så fort jag började närma mig så blev det rött. Vet inte hur många minuter jag bara stod och vänta.



På kvällen så cyklade jag till föräldrarna i Farsta. Skulle hjälpa farsan att flytta sin säng och ta bort en bokhylla. 
Bokhyllan var riktigt gammal och sliten så den rasa ihop när jag skulle flytta den. Tur att inte det hände när föräldrarna skulle ta en bok ifrån den.

Klockan han dra iväg så jag han inte ta min dagliga schack match med farsan innan jag skulle gå som jag brukar göra.

Orkade inte cykla hem så nu står jag och väntar på pendeln i Älvsjö. Har varit ganska hektiskt de senaste dagarna så det var skönt och ta det lite lugnt på kvällen. 

Inga kommentarer: