lördag 23 oktober 2021

Uppsalacrossen CX Polkalen

Idag var det dags för Uppsalacrossen som ingår i CX Pokalen. Det var en helt ny bana på ett nytt ställe som jag aldrig kört på tidigare borta vid Sandviksbadet norr om Uppsala.

Det var en riktigt rolig bana med en massa snäva kurvor och små branta bryttbackar och lite sandpartier.

Jag skulle starta kl 11:10 och det gick och testa banan till strax innan 10 innan första start skulle gå.

Jag han köra 2 varv och det kändes helt ok men jag kände redan då att jag kunde få problem med händerna och fingrarna.
I alla tighta kurvor ville jag byta handgrepp för att komma åt bromsen bättre och det var lite småstötigt 
Hoppades jag skulle klara mig för banan var riktigt rolig och passade mig bra annars.


Starten gick och tyvärr genade någon shome över hela startfältet så det blev maskrasch. Jag låg precis bakom och han inte svänga undan och drog över styret och tog emot mig med handflatan.

Hamnar nästan sist men kör på ett varv och det känns ganska bra och jag kör ifrån i kurvorna.

Men sen dör båda mina händer framförallt den högra som jag slog i och jag får problem att växla och bromsa. Inte så bra på den här banan som har så många branta kurvor hela tiden.

Jag försöker trampa vidare för jag vill inte bryta men det går inte snabbt. Känns som jag nästan står still i kurvorna, där som jag i vanliga fall brukar vara ganska snabb.

Blir avplockas när jag ska ut på sista varvet och det var nog lika bra det för det kändes inte så bra i högerhanden.

Den har svullnat lite och är amningen blå men jag tror inte det är någon större fara. Tror det hade gjort grymt mycket ondare om något var trasigt. Jag kan ju röra fingrarna och krama om saker med fingrarna. Det är bara att det är ömt när jag trycker på handflatan.


Får hoppas det går att köra i morgon utan att den ska domna bort helt.

I morgon ville Oskar hänga på och köra också så det ska bli kul.

Inga kommentarer: