söndag 31 oktober 2021

Oskar levererar vid Väsjöbacken

Idag blev det en tur till Väsjöbacken med Oskar. Tänkte att jag och han skulle öva lite teknik på skrå och offcamber spår som det var så mycket av på gårdagens tävling i CES finalen.
Jag körde verkligen kasst på alla plan igår då jag var helt slut när jag fått i mig för mycket betablockerare.
Så det var dags och öva på mina svagheter.

De flesta banorna var kvar sen igår så vi testade på att köra lite på dem.

Oskar fick testa krokodilen som var en riktig utmaning för honom som kör HT.
Sen körde vi några gånger på hoppledarna på framsidan.
Oskar börjar komma tillbaka ordentligt efter sin lilla svacka där han kraschade några gånger lite halvhårt.

Jag gav Oskar en rejäl utmaning att han skulle försöka sig på den svarta leden på baksidan av backen. Den är riktigt brant och riktigt hal på sina ställen.
Den börjar med ett litet brant hopp och sen en riktigt brant högerkurva.
Den kurvan är det många som har haft svårt med och även jag.
Första gången så klev han av. Men han gav inte upp.
Andra gången kom han lite längre men fastna i trädet.

På 3 försöket så klara han det, så jäkla grymt. Det är inte många som tagit sig ner där på en HT speciellt inte 10 år gamla.
Nästa svåra ställe var det hala röret innan man skulle in i skogen på framsidan.
Jag har lyckats med den några gånger när det varit torrt men inte nu när det var snorhalt.
Han försökte och satsade verkligen genom att dra upp framhjulet innan. 
Vi körde den 8 gånger och han satsade verkligen och försökte och gjorde en hel del krascher men gav inte upp. 
Han lyckades ta sig över en gång med en fotnedsättning, riktigt imponerade. Resten av banan körde han utan några större problem och den är riktigt brant och hal på sina ställen.
Jag är grymt imponerad att Oskar vågade sig på den banan, stoltaste farsan just nu.

Sen var det dags att cykla hem och han tog banan på baksidan ner till fotbollsplan också.
Kul att han vågar satsa så friskt 



 

Inga kommentarer: