torsdag 3 augusti 2023

16 liftar och 3 Bikepark:s på en dag

Idag blev det liftåkardag. Tog med mig familjen genom 16 liftar och 3 olika bikeparks med början i Chátel.
Vi tog oss sen vidare till Avariaz

Där fanns det lite lättare spår och grym utsikt som vanligt här i alperna.

Det är verkligen sjukt fint här. Riktigt grymt att man kan åka lift mellan alla Bikepark:s också. Man får se så mycket mer då.

Vi fortsatte liftåkandet mot Morzine där jag körde Stand High Patrol några gånger. Sjukt flowig och rolig bana med en hel del små hopp.
Sen var det dags att promenera mot liften Zore.

Där bar det iväg nerför igen mot byn Morzine. Jag körde en rolig och stenig och rottig röd led medans resten av familjen tog liften sen fick vi alla ta Gindolliften Super Morzine ner till byn.

Sista stopet för dagen var gondolliften upp till Pleney. Där hitta jag ett nytt rött spår ner som var riktigt roligt att åka. Vågade inte stå på då jag inte viste hur det såg ut men den var lagom svår och hade en hel del rötter och stenar som var riktigt kul att köra över.
Synd att jag inte han köra den något mer.
Blev dags att köra tillbaka sen.

Lift upp och cyklar ner för mig. Resten av familjen körde bara lift.

Riktigt kul och spännande och kunna köra lift genom alla bergen.

Vi avslutade dagen med lite roddelbana.






Inga kommentarer: