lördag 26 augusti 2023

Test av SWE Cup XCO banan i Sigtuna

Idag blev det test av SWE Cup XCO banan i Sigtuna.
Det var första gången jag kört den banan trots att jag bor ganska nära.
Jag möte upp Tommy Varg där och vi tog ett par varv.

Det var en riktigt rolig bana med många snabba upp och ner och en hel del A och B linjer.
Första varvet vi körde tog jag det ganska försiktigt.
Trodde A linjerna skulle vara värre än de var så jag bromsa in ganska mycket.

Det visade sig att de var ganska lätta att köra igenom så det var ingen fara.
Fegade dock först på den här som man skulle hoppa uppför i uppförsbacke.

Det var riktigt halt innan så det var lite klurigt att komma rätt. Dock gick det att köra i klyckan till höger utan problem utan att behöva hoppa allt för mycket.

Tommy visade hur man kunde hoppa över allt och visade lite fina spårvall så det var perfekt.

Det var en riktigt rolig bana som var ganska snabbåkt och lagom teknisk.
Det fanns lite uppförsbackar och mjuka gräspartier som drog ner farten men annars var det mycket hårdpackat och fint.


Inga kommentarer: