onsdag 23 augusti 2023

XCO KM vid Löttingekullen

Ikväll var det KM med MTB Täby vid Löttingekullen.
Jag fick med mig Oskar så det var riktigt kul att han ville köra.
Han skulle köra 2 varv på den kuperade banan och jag skulle köra 5.
Oskar körde riktigt bra och tog sig i mål utan problem på den kuperade och ganska tekniska banan.

Jag körde lite segt första varvet men sen började jag få in flyttet lite mer. 
På 4 varvet så började det regna och jag hade oturen att lyckas få punktering någonstans efter halva varvet.
Hoppades det skulle laga sig själv men det gjorde det inte.

Fick stanna och pumpa med min lilla minipump och fick upp trycket skapligt men det höll bara in till målgången på banan så jag fick kasta in handduken där.

Kul och få rejsa lite igen. Fick upp pulsen skapligt i alla fall.

Målbacken var riktigt seg. En lagom brant stig som det tog ca 3 minuter att komma uppför.




Inga kommentarer: