tisdag 1 augusti 2023

Hopp och lek i bikeparksen

Idag såg det ut som det skulle bli ösregn hela dagen. Så jag tänkte att det blir nog bara ett par varv i liften här närmast.
Men regnet kom aldrig riktigt så jag testade att köra upp mot bergen vid Morzine som jag körde igår.

Blev lite hopp och lek idag också. Upp mot Avoriaz så fanns det en uppblåsbar hoppbana med 3 olika svårighetsgrader.

Blev ett gäng varv där och lyckades ta mig över alla 3 så det var skönt.

Fortsatte sen ner mot Morzine och hittade 2 roliga röda banor som jag körde ett par gånger.


Den ena Da Trail hade en del hopp som jag fick stanna och titta på lite men på andra åket så lyckades jag ta mig över dem. Riktigt skönt och få bort de hjärnspökena.


Sen blev det testa av ytterligare några nya banor när jag åkte upp mot Le Pleney. 
Körde en röd bana men sen försvann skyltningen och jag vet inte om jag kom in på någon svart bana för det blev jäkligt brant efter ett tag.

Var riktigt kul att köra och jag fick lite utmaningar och en hel del hoppande och som vanligt fina utsikter.


På eftermiddagen så åkte jag och småttingarna och titta lite på den svarta hoppleden vid Chátel.
Grymt brant och skapligt stora hopp.

Ha måste öva ett bra tag till innan jag tar några sådana höra hopp.





Inga kommentarer: