fredag 11 augusti 2023

Mottolino Bikepark

Idag blev det ordentligt test av Mottolino Bikepark här i Livigno.
Jag körde själv på morgonen då resten av familjen sov
Han med några rundor och testade både röda och svarta banor.
Började med röda Flow Line som är riktigt fin och har mycket tabelltopps och doserade kurvor.

Sen blev det test av de svarta banorna som B.B. och Wild Sheep och Panet. 
Nu kändes de nästan lätta jämfört med igår när jag testade för första gången.
Riktigt skönt att jag vågade testa dem nu utan och sätta ner foten.

Till lunch kom resten av familjen och jag och Oskar körde på några varv också.
Oskar vågade sig på att hoppa lite så det var kul.

Sen testa vi en ny blå linje som hete Enduro Natural Trail.
Den var riktigt fin och hade grym utsikt.

Den kändes dock inte så blå. Den var både stötigare och brantare på sina ställen än vad många av de röda linjerna var.

Men den var grymt rolig att köra och tog ett bra tag att komma nerför då den var så lång tog lite över 15 minuter.

På kvällen så drog jag, Oskar och Emilia ut på stan medan Eva vilade.

Vi hittade någon riktigt flottig rätt som var någon typ av friterad choklad. Det gick såklart hem hos småttingarna.

Avsluta kvällen med lite kortspel. Det var länge sedan vi körde det.






Inga kommentarer: