fredag 25 augusti 2023

Upplands Cup MTB Bålsta

Ikväll blev det Upplads Cup MTB i Bålsta med Oskar.
Kul att han vill ut och köra igen. 2:a gången den här veckan.
Vi tog bilen ditt direkt efter jobbet och vi han precis köra ett varv innan han skulle starta.

Han skulle köra 1 varv på den 5 km långa banan. Samma bana som jag skulle köra sen.
Det var riktigt många som han fick tävla med, kul med så många ungdomar.


Oskar körde på bra och hade inga problem att ta sig runt den ganska tekniska banan.

Hoppas han vill fortsätta att köra.

Sen var det dags för mig att köra. Jag skulle köra 3 varv och det kändes ganska lagom på den långa banan.
Kändes ganska bra i benen och jag gjorde inga direkta misstag.

Det var lite småhalt bland alla rötter och stenar men det gick att dra på ganska bra genom allt med lite kontrollerade sladdar.
Banan var inte så backig men det var ändå inte så många ställen att återhämta sig på då det var ganska tekniskt hela tiden.

Körde ganska jämna varvtider och tyckte jag fick lite mer flytt på sista varvet.

Blev i alla fall riktigt trött och kunde inte tagit i mycket mer.


Fullständiga resultat finns här.


Inga kommentarer: