måndag 28 augusti 2023

Då var SWE cup XCO Sigtuna avklarat

Idag var det dags för SWE Cup XCO i Sigtuna.
5 varv skulle köras på en 6 km bana som var ganska teknisk och hade en hel del branta upp och ner. Dock inte så långa backar.
Vi startade kl 13 så man fick gå upp tidigt och käka frukost för att hinna få i sig en liten lunch innan start.

Vi var ett ganska stort gäng som skulle köra då vi var både H30, H40, H50 och H60 som skulle starta samtidigt.
Kom iväg skapligt bra men det blev kö vid första A och B spåret så jag fick ta B för att inte fastna.

Kändes ganska bra tekniskt för där körde jag ifrån lite men jag hade ingen kraft i benen idag och blev rejält ifrånkörd uppför.

Fick tyvärr problem med händerna igen på slutet så jag hade problem att fixa droppern och växla men det gick ganska bra och bromsa.
Det verkar komma och gå lite det där med händerna för ibland kan jag köra på ganska bra. Hade inga problem med det på de 2 rejsen som var i veckan här förut.

Jag körde i mål i alla fall för det var en grymt rolig och flowig bana.

Stannade och titta lite på eliten och juniorerna som körde sen.

Det hade torkat upp lite mer när de skulle köra så det blev nog lite mer lättkört.

Fullständiga resultat ifrån Sigtuna SWE Cup XCO finns här.

Inga kommentarer: