tisdag 1 augusti 2023

Lite test av Avariaz och Morzine bikepark

Idag blev det riktigt fint väder. Kom dock iväg lite sent då jag skulle byta däck till grövre och de gamla satt som berget.
Fick tillslut på ett Maxxis DHF 2,6 fram och DHR 2,6 bak.

Familjen hängde med fast utan cykel. Det var grymt mycket billigare att åka lift utan cykel, kostade bara €13 mot €37 för cykel en hel dag.

Det gick att ta sig mellan de olika områdena med lift också så idag testade jag lite av Avariaz och Morzine bikepark också.

Riktigt coolt att det gick och köra mellan bikeparksen med lift.
Hade tänkt köra bil men det skulle typ ta en timme runt så det var skönt och slippa det.
Riktigt fina vägar där uppe i bergen.

Testade på lite olika röda banor nu när det var torrt och fint också. Gick grymt mycket lättare när det var mer grepp och inte så förrädiskt halt överallt.
De nya däcken gjorde nog sitt till också då de var bredare och tjockare.

Nya favoritspåret nu var Dans La Forét. Riktigt flowig men ändå en hel del sten och rötter. Riktigt kul att köra.
Sen fanns det en blå led som dock hade en del ganska stora hopp som man kunde köra. 
Vågade mig inte riktigt på dem då jag var ensam och hjärnspökena kom fram. Tror som vanligt att det egentligen bara är att köra då de inte såg så svåra ut.

Får se om jag hinner testa dem igen innan vi ska dra vidare.






Inga kommentarer: