lördag 12 augusti 2023

Bikepark 2 testad Carosello 3000

Idag blev det körning i 2 bikeparks. Först blev det Mottolino Bikepark på morgonen innan resten av familjen vaknat. 
Körde igenom alla svarta banor utan problem dock ganska långsamt för jag var fortfarande inte helt säker på hur de gick.
Sen cykla jag och titta på de här hoppen. Jag vågade dock inte köra dem idag.

De är inte större än Trap och Trull hoppen i Flottsbro så jag vet inte varför jag fega.
När man hade landat så kom man till de här hoppen.
De vågade jag heller inte köra idag. 

Man får med sig fart ifrån föregående hopp så man behöver inte trampa. Hoppen är gjorda så man bara ska kunna rulla över men som vanligt så sätter järnspökena stop.
Får se om jag vågar ta dem innan jag åker hem.

Efter lunch så åkte hela familjen till Carosello 3000.

Riktigt fina utsikter därifrån toppen där. Den var något högre än Mottolino med sina 2600m.

Spåren där var lite enklare då det var mer trailbsnor än en riktig Bikepark så det var inte så mycket byggda grejer utan mest flowiga spår med en hel del doserade kurvor.
Men det fanns några småhop här och där.

Som vanligt så möte vi på både kossor och hästar i spåren. De var inte rädda alls, men de lär ju vara vana vid cyklister här.

Kul och testa lite nytt igen. Får se om jag kör båda ställena i morgon också.






Inga kommentarer: