söndag 13 augusti 2023

PB och en av hopputmaningarna klarade

Idag blev det ut och raca med Oskar i Mottolino Bikepark.
Vi brukar köra försten ner ibland och han brukar få lite försprång och jag kör ibland de mer tekniska banorna ner.
Idag fick han runt 1 minuts försprång då banorna är så långa och jag tog en svart led medan han tog de röda.
Blev ganska jämt. Jag kom ifatt och om på slutet så det var riktigt kul att köra.


Lyckades få PB på båda de svarta banorna jag körde och på Wild Sheep ligger jag 86:a totalt. Lite kul att jag är top 100 där.
Oskar fick 2 utmaningar idag också. En var att köra det svarta spåret Panet. 
Det klarade han med en hardtail dessutom. Jag blev riktigt imponerad.

Nästa utmaning var att köra hoppet vid liftstarten. Han gjorde ett gäng försök men fegade ur precis innan han skulle hoppa. 
Han har fått hjärnspöken precis som jag.

Jag lyckades få bort mitt hjärnspöke på ett av mina utmaningar och tog äntligen det här hoppat efter mycket tvekande.


Nu är det bara den här kvar. Får se om jag vågar mig på den i morgon.

Blev lugnt på eftermiddagen och kvällen så jag passade på att tvätta bilen som blivit lite skitig efter allt resande.






Inga kommentarer: