tisdag 15 augusti 2023

Sista dagen i Livigno

Idag var det sista heldagen här i Livigno. Känns lite tråkigt att åka hemåt igen.
Vi har ju verkligen haft tur med vädret och allting här så det har varit riktigt nice.

Jag och Oskar tog en cykeltur på morgonen här.

Oskar hade utmaningen att klara av hoppet vid luftmadrassen och jag hade utmaningen att ta den här stora hoppet som hade 3 stora gaps mellan varandra.


Tyvärr hade vi hjärnspöken båda 2 så det blev ingen som klarade sin utmaning.
Gapen såg riktigt stora ut men jag tror knappt man skulle märka av dem.
De som körde bara flöt förbi utan att trampa eller höra något.
Hade det varit en väg emellan hade man ju kört utan att tveka men bara för att det är ett mellanrum så ser det genast läskigt ut.

Blev lite sur på mig själv att jag inte tog den. Alla andra utmaningar jag tagit har känts löjligt enkla när jag väll kört så jag tror inte den här skulle vara så mycket värre.

Oskar kämpade på tappert på sin utmaning också. Han var så nära men bromsade in i sista sekund hela tiden.

Vi hittade en ny bana som hete Stoner. Den var riktigt rolig och sådär lagom teknisk med branta kurvor och en massa step downs.

Lyckades få en skaplig tid trots att jag inte vågade dra på fullt då jag bara kört den 2 varv.

Cykla förbi ett gammalt flygplansvrak på vägen nerför en av banorna också.

På eftermiddagen så blev det promenad med familjen på Moki Trail rundan.
Passade på att se på utsikten en sista gång också.

Var en riktigt fin runda med lite utmaningar och pyssel för småttingarna.

Det roligaste var att bygga ett högt hus av träklossar.


Som vanligt såg vi kossor som var ute och gick också. De är överallt här, till och med på taket av lifthuset.

Fick några km promenerade i den fina naturen här innan det är dags att åka hem till betongdjungeln.






Inga kommentarer: