tisdag 2 oktober 2012

2:a maxtestet på Bosön avklarat

Idag så skulle det vara det sista testet på Bosön när det gällde att se vad lite extra syre kunde ge för effekt på träningen.
Maxtest
Det kändes skapligt bra i benen men det gick lite segare.
På slutet när jag börja få upp andningen på max så började masken att glida av så det var mindre bra.
Jag vill gärna böja ner huvudet när jag ska ta i det sista för att kunna kräma ut några sekunder till men det gick inte nu när jag var tvungen att hålla det uppe för att inte masken skulle trilla av.
Kom bara till 450 watt den här gången så det var ju ett litet nederlag.
Ventilerade bara runt 200 liter också till skillnad mot förut där jag ventilera runt 220-225 liter.
Trodde det skulle vara idag jag skulle få syre men då jag körde runt 45 sekunder långsammare än förra gången så tror jag inte det var så trots att jag hade lite mer att ge när jag sluta.

Testet jag körde för 2 veckor sen utan syre kom jag dock upp i 472,5 watt men då var det kortare uppvärmning plus att testet tog bara 7 minuter.
Nu tog det lite över 8 så det började på en lägre effekt som kanske han trötta ut en lite extra.
Maxtest Bosön
Får se om det blir något extra test då värdena kan bli lite missvisande om det läckt in/ut luft.
De skulle höra av sig i veckan om hur det blir.

Inga kommentarer: