söndag 21 oktober 2012

Kompiscrossen x2 + ANNAT

Idag blev det Kompiscrossen borta vid Flottsbro. Då det var ganska nära så cykla jag ditt som uppvärmning.
Det var runt 30-40 pers som kom och skulle testa en av Sveriges hårdaste crossbanor.

Vi skulle köra båda banorna som skall ingå i CX-cupen den 10-11 november.

Första banan gick nästan upp till parkeringen och sen ner via grusvägen och halvvägs ner vänster längs med backen.
Sen vidare till barnbacken och snurra runt lite och sen kom den grymt tunga biten.
Den gick fram och tillbaks längs stranden både på sanden och gräsmattan och det var grymt sugande.
Jag tog i som en gnu men stod nästan still.
I vanliga fall har jag kunnat köra på storklingan fram hela tävlingarna och aldrig behövt gå ner till lilla.
Men nu var det tvärt om, jag starta på lilla och gick aldrig upp till stora.
Det var en riktigt fostrande bana. Ingenting man fick grattis där inte.
Banan slutade med att man skulle upp en bit i slalombacken.

Vi körde 3 varv sen var det dags för visning av 2:a banan som vi skulle köra 3 varv på.
Den andra var lite lättare men det var ändå så att jag fick hålla mig på lillklingan.
Tyvärr punktera jag efter 1,5 varv så jag stanna och fotografera lite då jag inte hade pumpen med mig.
Kompiscrossen
Här har vi springbacken på 2:a banan
Simon Galle
Den var brantare än det ser ut här men inte så lång som tur var.
Springbacken
Det gick konstigt för mig idag för jag körde om uppför idag men tappa på platen, tvärtom mot var det brukar vara.

Tror nog det berode på att jag är för tung så jag sjönk ner i sankmarken + att jag inte kunde stå upp medans i uppförsbacken var det ganska bra grepp och hårt så där kunde jag stå och mata på.

Men jag har en bra bit kvar till förra årets crossform. Det har ju inte direkt gott som jag tänkt mig på slutet här.

Efter tävlingen så drog vi till Stefan och Antoaneta och firade av Mario som fyllde 3år.
Mario
Var trevlig och få komma ditt och snacka lite skit och småttingarna fick leka av sig också.

Vi avsluta dagen med att handla käk på ICA och ta en god middag på Sushikungen.
Blev en härlig blandning för mig idag med en massa goda såser till.
Sushikungen

Inga kommentarer: