tisdag 23 oktober 2012

Blev första löppasset på länge

Hade planen att springa både till och från jobbet idag. Tänkte jag skulle chocka kroppen med lite alternativträning den här veckan.

Det blev dock bara till jobbet för jag hade från början tänkt att jag skulle springa skiten ur mig till jobbet och sen ta det lugnt hem.

Men när jag värmt upp och skulle börja dra på så kom min djävla hosta tillbaka från ingenstans.
Så fort jag fick upp flåset så fick jag värsta blandade rett och slemhostan.
Det var bara att dra ner på tempot. Gjorde ett litet försök till men då kom hostan tillbaka så det blev distans till jobbet istället.
Istället för runt 15km/h som jag hoppats på blev det bara 11,5 i medel.

Då jag tränat så lite nuförtiden så var pulsen ganska hög ändå.
Fick 159 i medel och 179 i max trotts att jag bara joggade.
Löpning
Istället för löpning på kvällen blev det bad med Oskar i Huddinge.

Drog några hundringar och femtiometare för att chocka kroppen lite till. Nu var det inga problem med halsen. Hoppas inte jag fått något problem med kyla bara nu för jag har känt mig lite frusen också.

Vet inte vad jag fick för tider men jag kände mig inte så snabb direkt. Hade inte det där riktiga draget.
Det känns som jag kommer få sjuk träningsvärk i morgon och på torsdag efter det här.

Inga kommentarer: