tisdag 16 oktober 2012

Scott 2013, grymma cyklar för grymma cyklister:-)

Scotts cyklar för nästa år har ju varit ute ett tag. Självklart har jag beställt en också så jag vet att jag får den i tid till nästa tävlingssesång.
Det blev dock bara en ny cykel för nästa år. Måste hålla i pengarna lite då vi flyttar till större lägenhet i december och det kan naturligtviss bli lite oförutsedda utgifter som jag gärna vill vara bered att ha kvar på kontot.
Till nästa år blir det en ny Scott Spark RC 29.














Har varit sjukt nöjd med den då den både är lätt och grymt styv. Med båda dämparna låsta har den varit precis som en helstel cykel.
Jag har varit lite i valet och kvalet om jag skulle köpa en Scott Scale 900 SL då det faktiskt inte behövs heldämpat i Sverige när man tävlar då banorna är så fruktansvärt lätta.
Men då Sparken gott felfritt hela året och jag tycker det är kul att köra i teknisk terräng framför grusvägar så blir det heldämpat nästa år igen. Vet inte om det kommer göra mig snabbare men det kommer framförallt att göra det roligare att cykla och det är det viktigaste för mig.
 
Ny Cross och ny racer får vänta. Är toknöjd med min Scott Addict CX och den har ju faktiskt tagit mig till en stor vinst förra året. Då jag inte kört så mycket på den så får den vara kvar ett år till.
Nästa års Cross har inte så stora skillnader heller att det känns värt att byta när jag kört så lite på den.
Hade den kommit med skivbrommsar hade det varit en annan 5:a kanske.
Min Scott FOIL 10 har tyvärr inte fått gott så mycket mer än 3 veckor nere på Gran Canaria.
Jag har varit grymt nöjd med den. Det är nog en av de bästa racercyklarna jag har ägt. Geometrin och allt stämmde perfekt direkt ur kartong.
Tyvärr har jag inte hunnit cykla på den så mycket som den förkännar. Men den kommer få vara kvar tills nästa år då den som sagt nästan är helt ny.
Annars är 2013 års Scott FOIL 10 grymt snygg med SRAM RED komponenter.
 
 

 

Inga kommentarer: