torsdag 4 oktober 2012

Vila och ladd inför Kumlacrossen

Ja i helgen är det Kumlacrossen. Det gick ju ganska bra för mig förra året då jag gick och van så det var en skön känsla.
Sista veckorna har gott lite upp och ner här. Jag gick och vann Hammarby Hill XC sen var det lite vila och mycket jobb och lite party som gjorde att formen gick upp och ner.
Körde halvbra på Svealandsmästerskapen där jag kom 3:a och sen har resten av resultaten i Kompiscrossen har väl inte varit något att hurra över direkt.
 
Så nu har jag ett par dar på mig att hitta formen och komma i synk inför årets crosspremiär för mig i CX-Cupen.
Jag vill hitta tillbaks till den där sköna känslan när benen bara går av sig själv och tekniken sitter i ryggmärgen och jag bara flytter fram.
 
Vill såklart försvara min vinst ifrån förra året men då jag vet att startfältet har en hel del vassa åkare så blir det lite att bita i kan jag lugnt säga.
Men jag ska göra ett försök så får vi se hur långt det räcker.
 
Nu ska jag visualisera banan och känslan ifrån förra året så jag kommer i form mentalt i alla fall.
Blev ingen träning idag. Har faktiskt åkt på träningsverk sen bandyn igår men det hinner nog försvinna tills helgen. Blev bara en kort promenad från jobbet för att vaska ut benen lite.

Inga kommentarer: