lördag 20 oktober 2012

Första turen på den här veckan och Kompiscrossen väntar

Började väll inte allt för bra i morse. Äntligen var jag frisk så jag kunde köra men självklart ska det regna ute.
Jag har ju haft ett par bra GoreTex brallor som jag använt när det är sånt här skitvädret.
Tyvärr så har någon "lånat" dem efter att de glömts i tvättstugan i veckan här så nu hade jag bara vanliga långa cykelbrallor.
Det fick bli en kort tur till Cykloteket
Där hade det ett par riktigt schysta Craftbrallor som satt som
handsken så dem fick det bli.
Blev riktigt torrt och fint på hemvägen.
Körde via Vinterviken och Sätrabadet hem.
Var riktigt skönt att vara ute och cykla trots det taskiga vädret.
Craft kläder
När jag kört förbi Sätrabadet så mötte jag ett par med flera lösspringande hundar. Bl.a. En stor djävla pittbull som ville leka med mig.
Han sprang efter mig och började hoppa mot mig och nafsa och hoppade in i styret och bet mig i lillfingret.
Tur att jag inte är rädd för hundar och att den inte var hungrig på mer än mitt lillfinger.....
Den ville nog mest bara leka för den såg ganska glad ut trots att den skällde.
Men de djävla hundägarna kanske ska koppla sina hundar om de inte har pli på dem.
Hade inte varit så kul om någon som är rädd för hundar råkat ut för det här, då hade de nog fått men för livet.

Det blev raka vägen hem sen. Fick ihop 1,5 timmar i regnvädret.
I morgon blir det Kompiscrossen i Flottsbro där banorna för CX-cupen skall testköras. Det ska bli kul att få gasa lite igen så jag inte tappar formen helt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kanske du får rabies och börjar köra sjukt aggresivt!

Per Kumlin sa...

Ha ha om det ändå vore så bra:-)