söndag 7 oktober 2012

Kumlacrossen blev inte direkt som jag tänkt mig.

Min form har tyvärr inte varit den bästa sen Hammarby Hill.
Det märktes ganska snabbt både på lördagens och söndagens tävling.
I vanliga fall så brukar jag vara ganska startsnabb och vara med i tvätten de första varven. Nu lyckades jag inte ens hänga på i början.
Igår så var jag med halvbra i 2 varv sen ville inte benen längre.
Rullade runt de sista varven och försökte öka på det sista och råkade då komma för snabbt in i en kurva och krängde av bakdäcket.
Var bara knappt en km kvar så det var bra att springa i mål.
Tappa ett gäng placeringar och sprang in som 20:e man.























Hade även problem med bakväxeln där fjädern lossnat till armen som håller trissorna så det blev till att meka på kvällen.
Idag blev det lite samma vissa. Gick dåligt i starten men hängde med skapligt de första varven. Tappade sen Robin och Johan och lyckades inte komma ikapp.
Fick lite psykbrytt då varken ben eller skalle ville vara med så de sista 3 varven gick nästan i distansfart för jag var inte ens anfådd.
Försökte höja tempot lite på sista igen men bakhjulet började kännas lite konstigt så jag fick ta det lugnt i kurvorna.
När jag kom i mål så satt bakdäcket helt löst på fälgen så det var kanske tur att jag inte drog på så mycket på slutet.
Blev en usel 20:e plats igen. Nu måste jag hem och gräva fram mina ben och få lite liv i dem.
Jag var dock inte så fasansfullt långt efter tidsmässigt så det verkar som det har blivit tightare om tättplatserna i Superklassen. Förrut var det top 5 som slogs om pallplatserna nu känns det nästan som top 10-15.
I Prestigeklassen var det Magnus Darvell som tog segern både på lördagen och söndagen.














Martin ifrån Cykloteket Racing Team körde riktigt bra idag och kom på en tredjeplats.
Henrik Öijer höll sig långt fram både på lördagen och söndagen och har nu den gula ledartröjan.






















- Posted using BlogPress from my iPad

Location:VÅNGSTA,Västerås,Sverige

Inga kommentarer: