söndag 14 oktober 2012

Crosshelgen i Falun är nu avklarad

Nu är vi på väg hem igen efter en CX-helg här uppe i Falun.
Igår gick det ganska bra för mig. Jag hängde med skapligt i starten och hamnade i en bra grupp med bl.a. Robin Hedström.
Kände att jag hade bra flytt och det gick bra på de tekniska partierna och jag hade ett bra driv hela tiden.
Körde upp mig lite på slutet och kom tillslut 7:a i Superklassen.
Gick mycket bättre än förra veckan men jag har fortfarande en bit kvar.
De som tog hand om pallplatserna igår i Superklassen var
1: David Eriksson
2: Adam Steen
3: Axel Wennersko














Idag gick det dock inte lika bra. Tog starten de första 10 metrarna men sen fick jag inte i växlarna och helt plötsligt var jag nästan sist.
Försökte jaga upp mig men det var trångt och svårt att komma om.
Kände att benen inte alls var med idag och det var riktigt jobbig att bara hålla rulle.
Låg väldigt långt bak men började köra upp mig lite på slutet.
På näst sista varvet så försökte jag öka och kom faktiskt om en uppför och nu var det en liten bit fram till nästa.

Drog på utför lerbacken och fick genast en liten lucka och tänkte att nu är det bara ett varv kvar så nu kan jag ge allt.
Kör förbi tekniska zonen och strax efter får jag bakhjulspunktering.
Blir helt uppgiven då jag redan låg ganska dåligt till så jag började gå mot mål.

Men då ropar Oscar Ekstam i högtalaren att jag kan ta tekniska zonen efter mål också som jag helt glömt bort.
Så jag luffsar iväg och tänker att det är lika bra att köra klart.
Byter hjul och kör sen sista varvet till mål där jag saluför mig för en blygsam 32:a plats.

Idag så körde Adam Steen starkt och gick och van Superklassen.














Några andra som körde hårt i helgen var Åsa Erlandsson och Magnus Darvell som gick och van båda dagarna i sin respektive prestigeklass.









































- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej PER!
Sökte deserat efter din mailadress men fann inget annat sätt att nå dig än så här..

Läste i din blogg att du kört
DT SWISS XRC1250 hjul

Har möjlighet att komm aöver en omgång av dessa men undrar lite kring deras beteende/hållfasthet och prestanda..
Vore glad om du orkade slänga iväg ett par rader:

bjorstig@hotmail.com

Mvh
Michael Björstig