tisdag 30 mars 2010

Deklarationsdags = ett helvete

Någon har räknat djävligt fel någonstans. Öppnade upp min deklaration idag och det var ingen vacker syn. I vanliga fall brukar jag få några tusenlappar då vi har ett lån på bostadsrätten som vi har.
Nu helt plötsligt ska jag betala tillbaks en massa och det är inga småsummor vi snackar om, det är 5 siffriga belopp.

Jag hade på känn att jag inte skulle få några pengar då jag hade aktier i HP som jag var tvungen att sälja när jag slutade + att jag fick min sista lön av HP i januari tillsammans med Qbranch lönen.
Men jag får det fortfarande inte att gå ihop för dom summorna som står i deklarationen stämmer inte med det jag har. Någonstans har det hänt något och jag hoppas verkligen det går att reda ut till min fördel annars blir det inte kul.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Usch vad tråkigt, hoppas det löser sig!

Anonym sa...

TJänar man mycket pengar betalar man mycket i skatt. Hur mycket HP-aktier hade du egentligen?
Skön bild förresten :-D

Per Kumlin sa...

Tack Adam jag ska höra med jobbet och se om det går att fixa något eller se vad som har blivit konstigt.

Hjalle. Du som har läst ekonomi kanske kan kolla på deklarationen och se vad som har dragits för vad... Verkar som HP inte dragit för aktierna men det blir ändå inte så mycket.