söndag 28 mars 2021

Ett varv på NICK 2.0

Idag blev det ett varv på NICK 2.0 spåret i Ursvik med Peter och Tomas.
Vi körde ganska lugnt runt varvet och stannade på de tekniska partierna och nötte lite för att få in tekniken.
Spåret är ganska tekniskt och har en del dropp och lite halvkluriga passager så det fanns att öva på.

Just dropp och hopp tycker jag är extra kul men jag är ju tyvärr lite dålig på det då jag inte har övat så mycket på det förut utan det är nu senaste året som jag har börjat köra lite mer.
Vi hittade det här lila hoppet som var ganska harmlöst då det även var planka som gick ner ifrån droppet så det gick att bara rulla över lite lugnt.
Men det var ändå kul och köra ett gäng gånger för att se hur fort jag vågade köra.


Det är alltid kul att spåra varandra så att man utvecklas.

Vi var ute i 3 timmar och körde men det blev ett gäng stop när vi övade på alla partierna. Kul och köra lite teknikträning. Vill få till hoppandet nu så det gäller att öva så mycket det går.






Inga kommentarer: