torsdag 25 mars 2021

Mont Ventoux KOM

Ikväll blev det lite intervaller uppför Mont Ventoux KOM på Zwift.
Hade som plan att köra 10 stycken 4 minuters intervaller på 95% av FTP med 1 minuts vila emellan.
Sagt och gjort så körde jag alla. Hade vid slutet kommit upp 2/3 delar av Mont Ventoux KOM så jag tänkte att jag kan lika gärna fortsätta upp till toppen när det ändå inte var så långt kvar.
Körde en sista intervall upp till toppen sen också som en bonus innan jag vände ner för lite återhämtning.


Blev personligt rekord uppför men det var bara andra gången jag körde och ingen av de gångerna var någon maxning. Ska nog gå att slippa bort ett gäng minuter om jag skulle få för mig att maxa hela vägen upp.
Man har ju dock en bra bit kvar till KOM:en där. 
De verkar dock inte helt realistiska och lite felkalibrerat när en av dem fått 5000 höjdmeter på 1 timme, inte helt troligt.



Inga kommentarer: