söndag 14 mars 2021

Hammaren på dagens skogsdistans

Idag blev det den vanliga skogsdistanspasset ifrån Skavlöten. Cyklade ditt för att få till ett bra distanspass.
Vi blev ett gäng som skulle köra idag och alla var taggade för att få ett roligt pass i skogen.


Gick skapligt snabbt på stigarna och jag fick ta i ganska mycket för att hänga med.
Det hade torkat upp ganska bra i skogen så det var skapligt snabba och riktigt roliga stigar att köra på.
Dock så började mitt blodsocker strula igen.
Jag hade ätit en ordentlig middag igår med en massa ris. Till frukost blev det en stor tallrik fil med müsli som jag i vanliga fall tar 8 ie för. Nu tog jag bara 4:a plus att jag åt en stor apelsin + en näve godis.
Trodde mitt blodsocker skulle gå upp i taket. Men det gick upp till 7.6 sen dök det ner igen till 4:a.


Jag började äta redan när jag kom till Skavlöten men blodsockret vägrade gå upp. 
Vet inte varför det blir såhär ibland. Jag drog i mig 2 packet dextrosol och en stor flaska sportdryck och 1 godispåse på 180 g men det hände ingenting med blodsockret. 
Efter nästan 2,5 timme fick jag kasta in handduken då mitt käk började ta slut.
Typiskt nu när det var fint väder också.


Det är inte så ofta jag får så här. Ofta brukar det vara om jag ätit chips på kvällen men det hade jag inte gjort igår.
Sen kan det vara om jag kört väldigt hårt och länge flera dagar i streck men jag tycker inte jag har kört så hårt. Det blev några timmar igår men inte i något superhögt tempo.
Ja det är bara att hoppas att det var något tillfälligt.


Inga kommentarer: