söndag 7 mars 2021

Test av nya endurospår

Idag blev det lite test av för mig nya endurospår som jag inte kört på tidigare. Det var tur jag tog min Trek Top Fuel 9.9 idag för det var riktigt stenigt och svårforcerad terräng på de flesta ställen och det hade nog blivit riktigt jobbigt att köra hardtail utan dropper här.

Det var Ronnie och Andreas som tog täten idag och visade oss spåren.
Så skönt och köra heldämpat och dropperpost igen. Det flyter på så mycket enklare när jag har lite mer slag och bakdämpare. Men framförallt så känns det mycket säkrare med dropperposten när det börjar branta till och gå snabbt utför.

Blev en del pushbike också då det var lite väll tekniskt på sina ställen.

Cyklarna fick verkligen bekänna färg på de här stigarna. Kul och köra riktigt mountainbike. 


Blev ingen direkt hög snittfart på de här tekniska stigarna. Vi kom bara 22,8 km med ett medel på 9 km/h på dagens tur trots att det gick ganska hårt stundtals. Men shit vad kul det är och studsa runt i skogen.

Så här blev dagens pass.






Inga kommentarer: