lördag 18 juni 2022

Test av XCO SM banan i Bruket

Idag blev det en tur till Bruket för att testa XCO SM banan. Cykla ditt som uppvärmning för att få ett litet distanspass också.

Banan är brutal med 2,5 varv uppför skidbacken per varv och ganska teknisk också.

Började med ett uppvärmningsvarv där jag stannade på de tekniska partierna och körde om lite och testade olika spårvall.
Den här tyckte jag det gick ungefär lika bra både på vänster och högerspåret.


På toppen höll de på och bygga lite så man kom inte in i serpentinen helt utan fick gena in.

Det var utjämnat lite på dubbelhoppet ner nu så den gick att hålla bra fart även om man inte lyckades hoppa hela.
Tyckte stöket efter var krångligare nu så där måste jag öva lite mer på att försöka få bra flow igenom.

Hoppet innan mål var lite förlängt kändes det som men jag lyckades hoppa genom hela där.
Den borde inte bli något problem.

Efter uppvärmningen så testade jag att dra på lite mer ett varv.
Gick helt ok men jag kan nog slippa tiden lite mer.
Cykla hem som nedvarvning och fick ihop 3,5 timme tillslut.

På eftermiddagen blev det en tur till mor för att hjälpa henne städa upp lite efter fars bortgång.
Vi åkte till minneslunden och gav våra tankar till far som gick bort i vintras här. Vila i frid kära far.


 



Inga kommentarer: