lördag 11 juni 2022

Nu blev det körning på CES banorna

Idag kom jag äntligen iväg till Capital Enduro Series banorna i Upplands Väsby efter gårdagens fiasko.
Tänkte jag skulle köra 4-5 varv på banorna så de förhoppningsvis sitter tills i morgon.
Banorna är ganska lätta då det inte är några stora stenar eller svåra hopp. Den är perfekt att köra om man är nybörjare och vill testa på enduro men inte vill vara rädd för att inte lyckas ta sig ner.

Men den är ändå riktigt svår om man vill köra snabbt. Det är en del tighta svängar och det är lite på skrå och kan vara lite trångt på sina ställen och en del småsten där det kan vara svårt att hitta flow.

Fick lite sällskap av Fredrik på slutet och vi drog några varv också.

Vi mötte lite på Loam Heaven 2.0 banan och Hell Sender banan. 
Lyckades få ett personligt rekord på Hell Sender banan så det kändes skönt. Det är den banan som jag tycker r svårast då det både är tight och mycket skråkörning på dem.
Starten är ganska trång och lite småsvår att hitta något bra spår på


Det är som sagt inga problem att köra men svårt att hitta snabba spår.
Det skulle bli en ny 5:e bana också men vi var inte helt säkra på hur den skulle gå. Den gick ner hitt förut men det verkade som det skulle bli ändring på det tills i morgon.


Blev en sväng till Cykelhuset på hemvägen för och se om de fått in Champenzee som vi kör med i Rocket Racing Sweden blev en massa trevligt cykelsnack med Jonte där.

Fortsatte till Cykloteket för att hämta lite däck så nu är jag fullkittad.

Ser fram emot i morgon för och se om jag kan lyckas sätta några bättre tider än föra året. 
Vill ju hoppas att jag lyckats bli lite snabbare i år men mycket kan hända på dessa tighta banor.

Inga kommentarer: