lördag 25 juni 2022

Väsjöbacken levererar

Idag blev det en tur till Väsjöbacken igen. Fick sällskap av den Grekiska nationella XCO mästaren Konstantinos och hans 2 pollare idag riktigt kul.

Det var första gången de var där så jag visade alla spåren som fanns där.
Riktigt kul och få sällskap och Konstantinos är även han snabb utför så jag fick ligga i för att hänga på.

Jag har haft ett spår som jag aldrig vågat kört förut och det är efter hoppbanan och man kör in i skogen så finns det ett A och B spår.
A spåret har varit så brant och stenigt med en hel del rötter så jag har inte riktigt vågat mig på den förut.
Men Konstantinos tog sig ner där och var snäll och vände upp igen så jag kunde försöka också.
Tänkte att det såg inte så farligt ut när han tog det och nu när de andra var med så var det bara att koppla loss skalen och köra ner.

Det gick utan problem och som vanligt så kändes det inte alls så farligt när jag väll körde.

Så jäkla skönt och sätta den, nu kan jag bocka av den ifrån min bucketlist också.

Vi körde på det halvbranta spåret på baksidan också och där fick jag nytt personligt rekord så det går åt rätt håll.

Övning ger färdighet. Jag känner att jag börjar våga släppa på lite mer nu men det finns fortfarande mycket att förbättra.
Jag bromsar fortfarande alldeles för mycket och vill lära mig punktbromsa hårdare så jag inte behöver fegbromsa igenom partier där jag borde bygga fart.

Det är verkligen sjukt kul och köra enduro och det är grymt jag kan förbättra mig så mycket trots att jag kommer upp i åren.

Satte även de 2 första dubblarna med råge idag ett par gånger. Nu flög jag långt över, sä jäkla grym känsla.
Jag blir som ett litet barn när jag kommer över saker som jag inte trodde jag skulle klara förut.
Hoppas jag kan fortsätta förbättra mig mycket för det finns en hel del att öva på känner jag.


Inga kommentarer: