torsdag 16 juni 2022

Väsjöbacken i ösregn

Ikväll blev det en vända till Väsjöbacken. Det var fint påvägen ditt men när jag kom fram börja det ösregna.


MTB Täby hade ungdomsträning där också och de fick slita uppför medan jag tog liften.


Försökte mig på att köra lite i skogen men det var grymt halt bland alla rötter och stenar efter regnet.

Jag behöver träna mer på att köra när det är blött och halt. Jag gled runt alldeles för mycket nu för att det ska kännas bekvämt. 
Vill lära mig hitta bromspunkter bättre och våga släppa på när det är halt.
Ska jag hänga på enduroåkarna så gäller det att inte fega.

Blev stortvätt av cykeln när jag kom hem sen för den var helt nerlerad.

Det är riktigt roligt att köra i lera men inte lika kul att tvätta allt när man är klar med träningen sen.


Inga kommentarer: