lördag 4 juni 2022

Kringelloppet och ny Trek Boone

Idag var det dags för Kringelloppet i Södertälje på Scania Demo bana. 
Den banan var en hel del backigare än Arlanda Testtrack som jag körde igår.
Då jag vet att jag inte är så stark nu när jag tar betablockerare så var planen att bara försöka hänga på huvudklungan och tränga mig långt fram inför backarna för att sen falla igenom klungan och kunna komma tillbaka fram utför igen.
Jag stod längst fram i starten och kom iväg bra.


Jag hängde på hjul på förste man och gasade på så gott det gick uppför. Jag tänkte att jag ligger bakom så långt jag orkar sen låter jag de andra komma upp och dra.

Han ville att jag skulle hjälpa till men jag hade inte mycket och ge så jag tänkte att jag släpper fram de andra. Jag hade inte tittat bakåt då jag hade fullt sjå att ligga på rullen.
Det visade sig att vi fått en ganska stor lucka. Jag viste att jag aldrig skulle orka men jag tog en liten förning sen fick han komma upp och dra igen. 

Vi hade lucka hela första varvet men in mot backen på andra hade de kommit ikapp.

Nu var det bara att överleva. Det gick ganska fort uppför men jag orkade hänga med. Sen fick jag lite återhämtning nedför. I målbacken så lyckades jag oftast få med mig fart ut ur kurvan innan så där behövde jag inte trampa så mycket då jag oftast gled om många där och kunde håla mig kvar till toppen.

Det var värre med den långa backen för den blev jobbigare och jobbigare att hänga med där.

Med 3 varv kvar tappa jag klungan men lyckades köra ikapp till svängarna innan målbacken.
Lyckades komma om flera där och var med bra till toppen.
Men nu var jag redigt rökt och det var inte mycket återhämtning till den långa backen.

När det sen börjades köras på där igen så orkade jag inte med. Tog i för kung och fosterland för jag viste att hänger jag bara med upp till krönet så kan jag få lite återhämtning igen.

Det gick tyvärr inte den här gången utan jag blev parkerad istället när mjölksyran tog överhand.
Lyckades inte komma ikapp utför då jag var för trött så det blev till att köra själv sista varvet.
Hade en H30 åkare framför mig och även fast inte vi har något att göra med varandra i resultatlistan så är det alltid roligt och köra ifrån i kurvor och spurta lite så jag tog han på innern och spurtade lite gran bara för skojs skull.

Kul att vara med i en liten utbrytning och skönt att jag ändå orkade köra på så bra och inte bli frånåkt förrän på slutet.

Fullständiga resultat ifrån Kringelloppet finns här.

Stannade och tittade lite på H50 och H55 där vi hade några ifrån Rocket Racing Sweden också som körde riktigt bra.

Det var full fart och det blev en pallplats där av Fredrik Gustavsson.

Efteråt bar det iväg till Cykloteket i Västberga för att hämta upp min nya Trek Boone 6 som hade kommit.


Cykloteket hade satt ihop den till perfektion så fort den kom så det var bara att sätta på ett par pedaler och köra.

Lite spännande och snygg intern kabeldragning ifrån styrhuvudet, riktigt cleant. Har bara sett det på racerhojar förut.


Mycket avstånd till däcken också så det inte är så stor risk för att lera bygger upp och fastnar där också.


Ska bli kul och testa sen.

Påvägen hem så stanna jag en kortis för att titta på det amerikanska landstigningsfartyget USS Kearsarge som är på besök. Synd att de inte fick in den nyare och större hangarfartyget USS Gerald R Ford, det hade varit riktigt coolt.





Inga kommentarer: