torsdag 2 juni 2022

Lugn dag med mycket jobb och sega ben

Har varit mycket jobb här sista tiden och det känns som jag fortfarande inte återhämtat mig ifrån Lida Loop även fast jag inte kört så hårt sedan des.
Försökte med ett hårt pass igår med 5 stycken 5 minuters intervaller på 330 watt.
Den har inte varit någon problem förut men nu klara jag bara 1 intervall sen var det kört.


Gav upp efter 40 minuter då jag var helt stum i benen och inte fick upp pulsen alls.
Jag har ju bytt till ett annat märke av betablockerare men det ska ju vara samma aktiva ämne och samma mängd som förut.
Men det var efter bytet som jag har känt mig seg.
Men det måste vara något annat. Hade ju en formtopsperiod innan där det gick riktigt bra och jag fick upp puls och hade bra effekt så det kan ha vänt också och jag kanske blivit lite övertränad trots att jag inte tycker att jag kört så mycket.

Det ska vara 3 dagars landsvägstävling i helgen också så det får bli vila både idag och i morgon så jag förhoppningsvis hinner återhämta mig lite.
Har annars inte tävlat så mycket som jag brukar.

Inga kommentarer: