lördag 4 juni 2022

Arlanda Testtrack och formen är tillbaka

Ikväll var det race på min favoritbana Arlanda Testtrack. Jag viste dock inte hur formen var då jag varit i en liten svacka sen Lida Loop.
Blev lite stressigt att komma ditt då jag skulle lämna Emilia hos svärföräldrarna också så jag kom ditt precis lagom till start så det blev ingen uppvärmning.


Var masterstart några hundra meter och jag kom iväg bra där. Det gick i skaplig fart i början men inga riktiga ryck så jag lyckades hänga på som tur var.

Efter ca 5-6 varv eller något drog Gustav Dejert och Mattias Bergqvist iväg. Det var ingen som orkade hänga på eller ville dra så de fick en liten lucka.
Kim Eriksson och Stefan Ljungberg drog iväg med ca 2 varv kvar så nu var det bara att försöka hålla i sig.

På sista varvet så var jag fortfarande med i huvudklungan så nu gällde det att försöka hålla sig långt fram.
I de sista kurvorna innan den långa målrakan så kom jag fram riktigt bra och hade högre utgångsfart än de flesta andra. Ville dock inte gå upp längst fram då jag vet att jag inte kommer orka hela vägen fram till mål.
Gick ut på vänstersidan och det kändes bra och började dra igång spurten. Dock var det en till precis framför mig som tänkte samma sak och han gick ut framför men orkade inte hålla i så jag fick bromsa och gå om på insidan. 
Förlora ett gäng platser men kändes ändå riktigt skönt att jag orkade ligga där framme och hänga med hela racet.

Det är ju en del igångdrag på den här banan trots att man inte behöver bromsa så mycket.

Här har vi pallplatsen i H40 och resultaten finns här.


Blev ett snabbt ombyte sen och vidare till sommarfest med Retune.



Inga kommentarer: