tisdag 7 juni 2022

Nya Bontrager Rally dojjor

Blev en sväng till Cykloteket i Häggvik idag. Har ett tag funderat på att skaffa ett par dojjor till att köra endurohojjen med.
Har velat ha ett par där jag kan sätta klossen längre bak så jag får lite mer kontroll och inte behöver spänna vaderna så mycket när jag står upp lite längre tider.

Har haft lite funderingar på plattformspedaler också för att lära mig köra på bakhjulet utan att behöva vara rädd för att sitta fast om jag skulle tippa över.

Behöver då en sko med lite bättre sula att gå i och ha fäste mot pedalerna.
Cykloteket hade 3 dojjor och de som passade mina fötter bäst var ett par Bontrager Rally i storlek 44 så de fick det bli.

Det var inga problem att komma i pedalerna trots att klossarna var så långt bak så det lär nog inte bli några problem att vänja sig vid.


Det som dock kändes riktigt ovant var att just sulan var så mjuk.
Är ju van vid stenhårda kolfibersulor på MTB:n och landsvägshojen där kraften ska rakt ner i pedalerna.

De här ska man ju kunna köra plattformspedaler med också och det går nog att gå med dem också.

Får ta köra in den lite i veckan här så får jag se om jag vågar köra Capital Enduro Series på Söndag med dem.

Ska bli intressant och se hur känslan blir med fötterna mer mitt på pedalen och med mjukare sula när man kör lite längre.

Inga kommentarer: