söndag 12 juni 2022

Capital Enduro Series Upplands Väsby

Idag så var det äntligen dags för Capital Enduro Series i Upplands Väsby.
Jag åkte ditt med Tomas och vi fick grymt fint väder och torra fina stigar idag.


Vi skulle köra 5 korta banor i 2 varv var. De var snabba och enkla banor att ta sig ner för. Så att komma ner var inga problem. De var dock svårare att ta sig ner fort.
Då det varit så torrt senaste dagarna så har det blivit lite dammhalt. Det var ganska tight på sina ställen och en hel del kurvor och olika spårvall som gjorde svårt att köra riktigt snabbt i alla fall för mig.
Det gäller att försöka få med sig farten hela tiden och inte bromsa bort den.
Vi kom dit ca 1,5 timme innan start så vi han testa banorna innan så det inte kommit till någon ny överraskning.
Det var ju en ny bana som jag inte kört förut men den han jag köra 4:a gånger innan start.
Den var som tur var heller inte så svår. Det var ett par hopp och några kurvor, riktigt rolig.

Efter lite genomgång så skulle alla dra till förstasträckan. Det var i mitt tycke den svåraste banan så det var bra att börja med den när man fortfarande var pigg.
Släppte iväg åkarn framför mig ordentligt tyckte jag och började gasa på och tyckte jag hade ett ganska bra flytt. Vet inte om han framför sladdat ur för jag kom ikapp han med några kurvor kvar och fick lägga mig bakom då jag inte kom om.
Viste inte om jag skulle köra om banan eller inte men skippade det.

Sen var det dags för nya banan. Där fick jag till en bra start och jag tyckte det flöt på bra till trähoppet.

Sen på slutet så tyckte jag att jag svängde lite för mycket i stället för att ta det rakaste spåret fram men tror inte jag förklarade så mycket på det.

3:e banan var den snabbaste med ganska mycket trampa på också. Lyckades få min bästa tid där så det kändes skönt.

4:e banan var den med så mycket branta kurvor. Den var också svår att köra snabbt på. Jag hade lite problem att hitta bromspunkterna där men tror jag fick till en skaplig tid i alla fall.

Sist ut var en ganska stenig bana som avslutades med med en del mindre hopp. Den var ganska tight på sina ställen och det var ganska klurigt att hitta rätt spårvall bland alla tighta kurvor.


Sen var det bara att börja om ifrån början och ta alla banor ett varv till.
Det var riktigt roligt att köra och cykeln levererade överallt. Det är skönt när jag känner att jag gör framsteg.


Det var många som körde idag så det var lite kö på stigarna. Men riktigt kul när det är så många som kommer och kör.


Sjukt bra arrangemang och grymt roliga banor. Skönt att jag lyckats förbättra tiderna sen förra året också.
Då vet jag att det går åt rätt håll med träningen.
Har inte sett några resultat än ifrån Capital Enduro Series men de borde komma upp här sen.

Inga kommentarer: