onsdag 17 februari 2021

6 x 10 minuter på 270 watt

Ikväll blev det zwifttning med MTB Täby. 6 stycken 10 minuters intervaller med 2 minuters vila emellan stod på schemat.
Vi skulle köra runt 90% av tröskeln så det blev på runt 270 watt för mig.


Kunde köra intervallerna på angiven belastning och det kändes bra. Tror dock jag glömde att ta minna  betablockerare för pulsen var lite ovanligt hög ikväll, speciellt på slutet.

Har haft ett max på 169 med betablockerare och nu låg  jag på 162 under intervallerna så det var lite i högsta laget.

Nu körde jag innan middagen också. Hade inte ätit något sedan min sena lunch kl 12:30. Men när jag skulle köra så gick mitt blodsocker upp till 14,2.
Vågade inte ta något insulin då det alltid brukar rasa neråt när jag börjar träna. 
Nu stanna blodsockret på runt 14 och höll sig där hela tiden trots att han jag bara drack vatten under hela passet.

Det är ibland konstigt att det kan vara så stor skillnad mellan att inte ha aktivt insulin i kroppen och att ha det.
Som i måndags så åt jag hur mycket som helst men blodsockret ville ändå inte gå upp och jag hade då inte tagit så mycket måltidsinsulin.

Inga kommentarer: