onsdag 10 februari 2021

Stressad tröskelträning på Zwift

Ikväll blev det lite hårdare intervallträning. Körde meetup på Zwift med MTB Täby.
Det var dags för lite stressad tröskelträning med 8 stycken 3 minutare med 1 minuts vila emellan.
Zwift hade ökat upp min FTP med nästan 20 watt efter måndagens race.
Jag vet dock att min riktiga FTP är ganska låg men att Zwift mäter efter 20 min och drar bort 5 % tror jag det är.
Dock så kan jag prestera lite bättre när det bara är 20 minuter så det blir inte helt rätt för min del.

Tänkte ändå jag skulle testa och se hur långt jag skulle orka på dagens pass.


Lyckades faktiskt köra alla intervallerna på den nya FTP:n men jag fick slita ganska mycket på de sista intervallerna men det var ändå genomförbart.

Tror dock det blev lite i högsta laget så jag får nog ta ner det lite till nästa gång så jag inte kör för hårt.

Inga kommentarer: