måndag 8 februari 2021

Zwift SCF SWE Cup

Idag kändes det bättre. Verkade som jag bara sovit för lite så när jag fick sova ut i helgen så verkade det blivit bättre.
Ikväll var det dags för SCF SWE Cup på Zwift. Var en lite kortare bana på 30 km och 254 höjdmeter.
Har inte kört hårt sedan i onsdags så jag viste inte hur formen skulle vara riktigt.

Som vanligt gick det snabbt i början men jag lyckades hänga på skaplig.
Hängde nästan på till toppen av backen efter ca 8 km men där hade jag gott på rött alldeles för mycket och var tvungen att släppa klungan.

Hamna längre bak i andra klungan och försökte hänga på så gott det gick. Det hade splittrats upp ganska ordentligt och blivit många mindre klungor.
Kom tillslut med i en ganska stor klunga som jag lyckades hänga på.
Som vanligt så fick jag slita väldigt hårt uppför och lyckades precis återhämta mig nerför.

Med 5 km kvar var det ganska platt och där lyckades jag samla krafterna och hänga på kulingen jag låg med trots att tempot höjdes lite.
Blev en spurt de sista 200 metrarna där jag lyckades bli 5:a. Blev 132 totalt och det får jag vara nöjd med.

Tävlingen var innan middag så nu blev det raka motsatsen med blodsockret som det brukar bli när jag kör efter middagen.
Under passet så drack jag bara vatten men ändå så steg blodsockret. Hade då inte ätit sedan lunch vid 13 tiden.


Bättre det än att få hammaren. Vågade inte ta insulin innan start då jag var på gränsen till hög då det ofta brukar störtdyka kort efter när jag har aktivt insulin i kroppen.

Inga kommentarer: