söndag 28 februari 2021

Torra och fina stigar på dagens pass

Idag blev det som vanligt ett riktigt fint skogsdistanspass med MTB Täby. Vi körde ifrån Skavlöten och jag cyklade ditt för att få ett lite längre pass då vi brukar köra 3 timmar därifrån.
Jag tog min Procaliber med stänkskärmar då jag trodde det skulle bli en del grusväg och att det skulle vara grymt blött.
Men oj så fel jag kunde ha, all snö var som bortblåst och det hade torkat upp nästan över allt. Så här fort har det aldrig smält och försvunnit förut. Det brukar ju vara dyhål i flera veckor efteråt i vanliga fall.
Riktigt skönt så nu kunde vi köra i skogen i alla fall.


Idag var det Rüdiger som visade oss runt på lite fina spår. Vi körde upp mot Gävsjön och bort mot Bälsta Park. Blev en sväng bort mot Vallentunasjön också.

Vissa stigar var riktigt tekniska så jag nästan ångrade att jag inte tog Top Fuel:en i stället.
Det var riktiga rotmattor och stenbumlingar på vissa ställen där det hade varit riktigt skönt med heldämpat.
Men Procalibern går ovanligt bra ändå för att vara en hardtail på dessa spår.
Fick ihop 62,5 km på 3:40 så det blev en ganska lagom tur idag.

Skönt och kunna köra ute i skogen igen. Hoppas det här fina vädret håller i sig så att det går att fortsätta köra så här fina stigar.





Inga kommentarer: