måndag 22 februari 2021

SCF SWE Cup Men (B)

Ikväll var det dags igen för SCF SWE Cup Men (B) på Zwift. 
Dagens race var ganska kort på 27 km och inte så mycket höjdmeter 262 totalt. Dock så var det bara 2 backar i stort sett. I vid starten och den andra vid mål.



Blev som vanligt en hård start speciellt med den backen i början. Tappade ganska mycket där och jag var för svag för att köra ikapp utför.
Jag hamnade dock i en ganska bra grupp som jag lyckades klamra mig fast vid.
Det var tur att det var platt fram till mål för jag fick slita ganska mycket för att över huvud taget hålla mig kvar i klungan.
Sen med ca 2 km kvar så kom målbacken och där var det bara att försöka hålla i sig så långt det gick.

Tappade lite men det gick ändå riktigt bra för att vara mig. Trillade ner till en 134 plats i sista backen men jag hade inte mycket att ge där.

Den här gången var racet innan middagen också och då höll sig blodsockret bra också och jag klarade mig på bara vatten under racet.


Skönt och slippa de där riktiga dallarna. Nu har det blivit ganska mycket hårdkörning så i morgon får det bli aktiv vila.


Inga kommentarer: